Gemeente: WNT: vervanging topfunctionaris

Discussie gestart door CarolineKCarolineK .
Begonnen op . Geplaatst in categorie: Topfunctionarissen.

Onze griffier is per 1 november 2018 uit dienst getreden. Per 1 oktober 2018 hebben wij een griffie-medewerker bereid gevonden om als waarnemend griffier aan de slag te gaan. Hiervoor is een overeenkomst opgesteld. Nu ontstond de discussie dat er in de periode 1 oktober 2018 -31 oktober 2018 dus 2 topfunctionarissen (eigenlijk 3 met de gemeentesecretaris erbij) actief waren als griffier. Voor de WNT-controle geven we nu dus 3 topfunctionarissen op:

- Griffier van 1/1/2018 tot 31/10/2018

- Waarnemend griffier van 1/10/2018 tot 31/12/2018

- Secretaris 1/1/2018 tot 31/12/2018

Het lijkt mij dat de periode oktober geen problemen geeft, ik ontvang graag een reactie op mijn vraag.

Reacties

  • De reactie van HelpdeskWNTHelpdeskWNT .
    Lid van de Redactie Min. BZKArray Reactie geschreven op .

    Voor zover een functionaris de functie van griffier volgens officieel benoemingsbesluit, aanstellingsbesluit of andere overeenkomst feitelijk waarneemt (daadwerkelijk uitvoert), moet die functionaris als griffier en derhalve als topfunctionaris worden beschouwd, maar alleen gedurende de periode van de waarneming. In die periode is de WNT volledig van toepassing op deze functionaris (inclusief de normering van nevenwerkzaamheden en de openbaarmakingsverplichtingen).

    Indien er feitelijk inderdaad sprake was van twee griffiers die gelijktijdig werkzaam waren, dan is er in dat geval sprake van meerdere topfunctionarissen.
    Dit dient ook zodanig verantwoord te worden (zoals door u weergegeven).

Deze discussie is gesloten.