Verschil uitvoeringsregeling 2018 en verantwoordingsmodel 2018
Discussie gestart door
DDavelaar .
Begonnen op
.
Geplaatst in categorie: Bezoldiging.
In de uitvoeringsregeling 2018 staat vermeld dat alleen topfunctionarissen met een bezoldiging hoger dan € 1.500 hoeven te worden toegelicht. In het verantwoordingsmodel 2018 staat hierbij echter een bedrag van € 1.700 vermeld (zijnde de vrijwilligersvergoeding welke m.i.v. 1-1-2019 is verhoogd). Wij gaan er vanuit dat het verantwoordingsmodel op dit punt de onjuiste informatie bevat en dat de ondergrens voor 2018 derhalve € 1.500 bedraagt. Klopt dit?
Deze discussie is gesloten.
Reacties
In artikel 5, lid 1 en 4 van de Uitvoeringsregeling 2018 staat vermeld dat alleen de bezoldiging van topfunctionarissen met een bezoldiging hoger dan € 1.700 in het verslaggevingsdocument moet worden vermeld. In artikel 5 lid 3 van de Uitvoeringsregeling WNT staat vermeld dat van iedere topfunctionaris van wie de bezoldiging €1.700 of minder bedraagt, de naam en functie vermeld dient te worden. Dit komt overeen met het Verantwoordingsmodel 2018. Voor de volledigheid treft u de linken naar de Uitvoeringsregeling en het Verantwoordingsmodel aan.
Beste heer, mevrouw,
ik denk dat u op de onjuiste uitvoeringsregeling heeft gefilterd. Dit zou de uitvoeringsregeling geldend van 1-1-2018 t/m 31-12-2018 moeten zijn. Deze regeling vermeld het bedrag van € 1.500. Naar onze mening is dit ook het logische bedrag om dat de vrijwilligersvergoeding pas vanaf 2019 is verhoogd naar € 1.700. Ik zie uw reactie hierop graag tegemoet, aangezien ik verwacht dat dit tot verwarring gaat leiden.
Per abuis is in de eerdere link de Uitvoeringsregeling van 2019 opgenomen. Ook in de Uitvoeringsregeling van 2018 staat echter € 1.700 in artikel 5 als grensbedrag vermeld voor openbaarmaking van WNT-gegevens. Waarschijnlijk heeft u de versie van de Uitvoeringsregeling 2018 die op d.d. 1 mei 2017 bekend werd gemaakt als uitgangspunt genomen. Hierin stond inderdaad nog het voorstel van € 1.500 als grensbedrag voor openbaarmaking vermeld. In december 2017 is de openbaarmakingsverplichting in de Uitvoeringsregeling 2018 op dit punt gewijzigd in € 1.700.
Voor nadere informatie verwijs ik u ook naar de Q&A https://www.topinkomens.nl/vraag-antwoord/vraag-en-antwoord/wat-is-de-openbaarmakingsplicht op de site www.topinkomens.nl. Op deze site treft u de meest recente en actuele informatie aan betreffende de WNT.