Loon aan de natuurlijke persoon, dividend aan de holding

Discussie gestart door EricEric .
Begonnen op . Geplaatst in categorie: Sectorale onderwerpen.
Ik heb de volgende situatie die ik graag voorleg:

We spreken over een zorginstelling die een WTZi toelating heeft. Aan het hoofd van de zorginstelling, BV "zorg", staat directeur "A". A kent zich een inkomen toe van € 170.000 per jaar en laat dit loon uitbetalen op de privé rekening van A.

Jaarlijks maakt BV "zorg" winst, bijvoorbeeld € 500.000. Van de winst keert BV "zorg" dividend uit aan de bovenliggende BV "holding", die enig aandeelhouder en bestuurder is van BV "zorg". Van BV "holding" is "A" directeur en enig aandeelhouder. Het dividend dat aan BV "holding" wordt uitgekeerd bedraagt € 300.000.

Mijn vraag is nu of de dividenduitkering aan de holding in het kader van de WNT te zien is als inkomen van A? Of te wel keert A zich een te hoog inkomen uit, of voldoet hij keurig aan de regels door dividend uit te keren aan de Holding?

Eric    

Reacties

  • De reactie van HelpdeskWNT#1HelpdeskWNT#1 .
    Reactie geschreven op .
    Aangezien deze vraag specifiek gesteld is voor de sector Zorg is deze verplaatst naar de sectorale onderwerpen.
  • De reactie van HelpdeskWNTHelpdeskWNT .
    Lid van de Redactie Min. BZKArray Reactie geschreven op .

    Uw vraag betreft een zorginstelling met een WTZi-toelating die bestemd is voor het ministerie van VWS en toezichthouder CIBG. U kunt uw vraag stellen aan normeringtopinkomens@minvws.nl. 

Deze discussie is gesloten.